شناسهٔ خبر: 119932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

اجرای پروژه پل باکسی دهانه دومتری در محور مواصلاتی شهرستان سرخه

IMG_20221115_105413_929.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای پروژه پل باکسی در ضلع غربی پلیس راه سرخه با هزینه ای بالغ بر ۶۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای پروژه پل باکسی در ضلع غربی پلیس راه سرخه خبر داد و افزود: وجود نقاط سیل خیز در حوزه استحفاظی استان سمنان، این استان را از نظر بروز خسارت ناشی از سیل بسیار مستعد کرده و پیشگیری و بازسازی مناطق خسارت دیده از سیلاب با استفاده از پل‌های باکسی بتنی به دلیل کیفیت، سرعت و سهولت در ایمنی محورها بسیار موثر است.
صداقت اظهار داشت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته بارش نزولات جوی و جاری شدن سیلاب موجب آبشستگی سطح جاده و در نهایت نشست گل و لای در محور شده بود، اجرای این پل باکسی با هدایت صحیح روان آب‌های فصلی، موجب ارتقاء زیرساخت‌های جاده‌ای این محدوده خواهد شد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اعتبار پروژه پل باکسی دهانه دومتری میدان سرخه را بالغ بر ۶۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه که اواخر شهریورماه تحویل پیمانکار شده تاکنون پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است و انتظار می رود تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در پایان یادآور شد: احداث اینگونه پروژه ها در تسریع بهبود محورهای مواصلاتی کمک شایانی داشته و تا ۳۰ درصد صرفه اقتصادی را به دنبال دارد.